Dochází k pokroku v oblasti železniční dopravy mezi Dálným východem a Evropou. Nově je k dispozici nová sledovací služba poskytující informace v reálném čase. Pomáhá tak sledovat jednotky po dobu, po kterou putují na místo určení.

Platformu již využívá více než 1000 zákazníků. Platforma je nabízena v Lotyšsku firmou SIGIS a v Německu firmou Eurasien-Logistik. Lidé, kteří platformu využívají, získávají efektivní a finančně nenáročný monitorovací systém pro železniční a kontejnerovou přepravu mezi východní Evropou a Dálným východem, včetně Společenství nezávislých států (SNS).
Online služba, která je dostupná 24 hodin denně a sedm dní v týdnu, poskytuje aktuální informace o tom, kde se kontejnery po cestě v Rusku, Bělorusku, Ukrajině, Moldavsku, Lotyšsku, Litvě, Estonsku, Finsku, Kazachstánu, Uzbekistánu, Turkmenistánu, Kyrgyzstánu, Ázerbájdžánu a Mongolsku pohybují.

Při přepravě v Rusku, Ukrajině a Kazachstánu jsou v sledovacím systému data o cestě aktualizovány každou hodinu. Zbylá data jsou na serveru aktualizována dvakrát denně. Data obsahují také informace o vlakových zpožděních.

Oproti jiným řešením na trhu systém SIGIS Global Cargo Tracking System pracuje bez GPS jednotek. Místo toho získává data přímo z železničních systémů jednotlivých zemí. Dle poskytovatelů služby toto řešení přináší vysoce spolehlivé údaje s vynikající dobou odezvy. A díky tomu, že není potřeba instalovat žádná zařízení ani nic investovat, mohou uživatelé začít službu okamžitě využívat.

Majitelé účtu mohou kdykoli zjistit polohu jakéhokoli kontejneru a pouhým kliknutím na číslo kontejneru vidět jeho současnou polohu na mapě.  Služba není zpoplatněna platbou za licenci nebo koupí softwaru. Klient jednoduše zaplatí za každý kontejner/vagón paušální sazbu bez ohledu na délku cesty, po kterou bude přepravován.
Tento sledovací systém umožňuje integraci externích sledovacích dat (jako např. údaje z GPS sledovacích systémů). Díky tomu mají klienti nepřetržitý přehled o přepravě nákladu, a to od jeho naložení v Rotterdamu až do pozemního doručení v Taškentu.

Majitelé účtu mají ke správě dat souvisejících s přepravou zabezpečený přístup. Účty mohou mít nastaveny různá přístupová práva, viditelnost na chytrých telefonech je možná a klienti mohou dostávat automatizované e-maily s informacemi o cestě. Také je zde možnost podívat se na historii, analýzy a předpovědi online.
Pokud je o získání dat, tak jsou dostupná v mnoha formátech, včetně xml dostupného z webové služby, což umožňuje zákazníkům využít data v jejich vlastních aplikacích.

Autor: Kontejnery Caru