Čistější vozidlo je šťastnější vozidlo. Možná, vám to přijde jako blábol, možná si to také myslíte.

Fakt ale je, že zanedbávání vnějšího povrchu vozu může nakonec vést ke značné škodě.

Zejména pak, chcete-li auto prodat. Špinavé auto je pro kupujícího méně přitažlivé.

S čistěním to ale nepřehánějte.

Příliš časté a horlivé mytí exteriéru vašeho vozu je zbytečné, finančně nákladné a zatěžující pro životní prostředí.

Někteří dokonce tvrdí, že čistý automobil má i lepší aerodynamiku. Má cenu věnovat leštění svého vozu nadměrné úsilí? Vyplatí se to? Asi ne, ale právě proto se dnes zaměříme na mnohem snadnější metodu, která pomůže udržet vaše vozidlo přiměřeně čisté bez návštěvy mycí linky. Říká se, že dešťová voda dělá zázraky pro vaše vlasy, tak proč by nemohla dělat zázraky i pro vaše auto.

Výhody

Může déšť umýt auto? Proč ne. Opravdu je to možné. Silný liják spláchne z vaší karosérie i jinak velmi tvrdohlavý pyl a oživí lesk vašeho starého laku. Ovšem i silný déšť sám nic nezmůže. Některá silniční špína je tak zatvrzelá, že ji musíte odstranit ručně. Zkuste se tedy pustit do mytí auta za mírného deště.

Použijete vhodné biologicky odbouratelné mycí přípravky, samozřejmě bez fosfátů, nebo si namíchejte vlastní přípravek. Začněte tím, že vůz hezky vymydlíte. Pak jen koukejte, jak déšť vašeho miláčka opláchne. Je krásné, když je matka příroda tak velkorysá a pracuje za nás.

Nevýhody

Pokud žijete v oblastech silného smogového znečištění, tak asi máte zkušenosti s kyselým deštěm. Kyselý déšť je špatný pro Zemi, ale i pro vaše auto. Během dlouhodobého působení na vaše auto stejně dojde k poškození laku. Jakmile se tento déšť dostane na kapotu vašeho auta, tak kyselina po vyschnutí ulpí na laku. Vždy, když je auto mokré, začne opět působit.

V oblastech s vysokým znečištěním je nejlepší, když se vaše vozidlo takové sprše vyhýbá. Je vlastně lepší, aby automobil zůstal špinavý. Pokud však můžete, přejděte na toto ekologické mytí aut. Minimalizujete spotřebu vody a zároveň maximalizujete životnost barvy vašeho auta.

J. H.